Foto:

Humor

  Column

column Jos Vis

Donderdag 25 juli zouden we vertrekken richting Bordeaux. Daarom was het even schrikken dat een dag daar voor vluchten waren geannuleerd vanwege kerosine tekort. We hebben de berichtgeving omtrent dit probleem goed gevolgd. Om 4.28 uur maakte een SMS-je van de KLM ons wakker. We mochten onze handbagage gratis inchecken. Het bericht eindigde met de opluchtende woorden: "Een goede vlucht!".

De taxi was keurig op tijd. De chauffeur was wel klaar wakker. Hij maakte als binnenkomer de opmerking of onze vlucht toch niet was geannuleerd. Onze lach was zijn deel.

Op Schiphol aangekomen direct naar de incheckbalie gegaan. De handbagage mocht inderdaad gratis worden ingecheckt. Daarna de bekende (af)handelingen bij de douane. We waren ruim op tijd , dus een lekker ontbijtje ging er wel in. Om 7.50 uur boarden. So far so good!

Dat bleek toch niet helemaal waar te zijn. Een SMS van KLM (7.14 uur) vertelde ons dat onze vlucht helaas was geannuleerd. "Wij zoeken naar een oplossing en nemen snel contact met u op", aldus het bericht. Balen uiteraard, maar we gingen vliegen met de KLM, dus alle vertrouwen dat het goed zou komen.

Het leek niet goed te komen, dus zelf op onderzoek gegaan. Je hoort en leest altijd dat de informatie bij annulering en vertraging slecht is. Wij kunnen dat inmiddels beamen.

We hebben in lange rijen gestaan. Alle kastjes en muren op Schiphol gezien. KLM medewerkers moeten aanhoren met ingestudeerde teksten zonder inhoud. Vergeefs bellen, want de wachttijden "zijn langer dan u van ons gewend bent", vertelde een op een bandje ingesproken vrouwenstem.

Na veel vragen en geen antwoorden eindelijk toch een antwoord. We konden onze bagage gaan halen en naar huis gaan. Daarbij werd ons ook nog gemeld: "wij garanderen niet dat u vandaag nog vertrekt, maar wij garanderen ook niet dat u niet vertrekt." Inmiddels hadden wij via social media gemeld dat wij gezien hadden, dat er voor andere vluchten die dag, nog voldoende plaatsen waren. Deze mededeling werd beloond. "Bedankt dat je ons hierover inlicht en we waarderen je feedback."

De koffers kregen we niet mee. Nee die konden ze uiteraard niet zomaar vinden. Uiteindelijk de trein richting Barendrecht genomen. Ter hoogte van Den Haag kregen we om 14.42 het aangekondigde snelle bericht. We waren omgeboekt voor een vlucht in de avond. Snel weer terug naar Schiphol. Opnieuw ingecheckt, langs de douane en op weg naar Bordeaux. Daar aangekomen draaide een koffer op de band. Inderdaad mijn koffer. Die was een paar uur eerder al aangekomen.

Uiteindelijk kregen we van KLM ook via onze mobiel de vraag: "Ben je tevreden met onze media service?". Niet alleen de taxichauffeur had dus gevoel voor humor!

Nee die konden ze uiteraard niet zomaar vinden

Meer berichten